måndag 16 maj 2016

Vatten


I veckan som gick hittade jag ett par plastdunkar med 15 och 20 liters volym.
De var i nyskick och var försedda med en prislapp på 25:- styck.
Jag slog till utan att tänka två gånger och åkte sedan hem och fyllde dem med vatten.
Jag bar ner dem i källaren och sedan var det inte mer med det.
Två dagar senare kom det nästan inget vatten ur kranen, trycket var nära noll.
Då kändes det skönt att ha ett lager vatten tillgängligt.

Efter någon timmes väntan kom vattnet tillbaka.
Då vi har kommunalt vatten hade jag ringt och gjort en felanmälan.
Efter några timmar fick jag ett samtal från SOS alarm där de undrade om vi fått tillbaka vattnet.
Sedan sade mannen jag pratade med att man haft liknande problem i närliggande mindre samhällen dagarna innan jag ringt in mitt samtal.
Vad det berodde på visste man inte säkert, men trodde på ett överutnyttjande av vattnet i samband med att temperaturen legat högt några dagar.
Jag tar detta som ett tecken på att vi gör rätt i att vara förberedda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar